jom klik iklan menarik..

MENERIMA TEMPAHAN KEK & KUIH MUIH AREA KG BULOH, JERTIH, KG ANAK IKAN,JABI, BUKIT PELONG, PAK KANCIL, BUKIT PEPARI, SAUJANA DLL (SETIU/BESUT)

CALL : 011 29414190(AYU)


TEMPAHAN MESTI DIBUAT AWAL SEKURANG2 NYA 3 HARI SEBELUM BAGI KEK SIMPLE ..



^klik sini utk lihat album kek





Khamis, 19 Julai 2012

NOSTALGIA DEMAM DENGGI...

salam malam semua... dah dengar ke pengisytiharan puasa tadi?? hari sabtu ni kompom puasa k.. jangan la ada lak yg kata x tahu..hehe...nanti xpasal2 kena tangkap kat 'penangkap'...malu korang nanti...

dah nak puasa nanti kesihatan kenalah jaga, baru boleh beribadat dengan sempurna.. ni nak cerita sikit pasal demam denggi, demam yang x pernah lekang dek panas, xlapuk dek hujan..huaaaaa... owh, saya pernah kena okey...korang tahu xtanda2 dia?? kalau xtahu meh sini nak cerita pengalaman saya...

okey, mula kena tu, saya demam, xlarat nak bangun...macam kritikal lah..diiringi dengan cirit birit dan muntah2 yang sangat teruk...sampai lemah badan, sebab kita dah la xselera nak makan lansung, air pon xnak..kalau makan juga, buang terus la jawabnya...so, saya pon gi klinik, doktor cek badan dia kata demam biasa jer.. pastu dia cek perut, kot2 mengandung..saya kata, saya baru je habis period doktor....doktor pon bagi ubat demam je lah..xsuspect lansung kena denggi masa tu...

bila dah balik tu, makan ubat demam xjadi apa pon.. 5hari jugak mcm tu..makin teruk..pastu gi klinik lain pulak..doktor ni terus suspect denggi, dia ambik darah, esok baru ambik result..dan memang ada denggi lah...kat tangan tu bintik2 merah dah mula timbul..terus referhospital klang...wah!!! dia punya (saya xingat apa nak sebut perkataan ni) telur nyamuk (betul ke x?) tinggi jugak..bila dah rujuk sana, nurse hampir2 nak tahan wad dah, tapi saya tolak sbb masih breastfeeding anak(1thn stngah)...dia kata okey, sbb point tu lebih 1 jer...sbb tu dia masih boleh benarkan saya buat mcm tu...dengan syarat saya kena gi klinik berdekatan utk ambik darah tiap2 hari..

saya rujuk kat klinik pandamaran...nurse kat sana nasihatkan saya, paksa diri tu makan, minum air banyak2...tu jer penawarnya..pastu dia pesan minum air 100plus..sebab denggi ni xde ubat.. alhamdulillah, makin hari, makin turun telur nyamuk tu...tapi satu jer, disebabkan saya menyusukan anak, jadi, telur nyamuk tu masuk jg la kat darah dia, tapi sangat sedikit kuantitinya tu...alhamdulillah semua dugaan tu blh di jadikan panduan kemudian hari..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...