jom klik iklan menarik..

MENERIMA TEMPAHAN KEK & KUIH MUIH AREA KG BULOH, JERTIH, KG ANAK IKAN,JABI, BUKIT PELONG, PAK KANCIL, BUKIT PEPARI, SAUJANA DLL (SETIU/BESUT)

CALL : 011 29414190(AYU)


TEMPAHAN MESTI DIBUAT AWAL SEKURANG2 NYA 3 HARI SEBELUM BAGI KEK SIMPLE ..



^klik sini utk lihat album kek





Khamis, 14 Jun 2012

KUIH SERI AYU...

kali ni nak masukkan gambar dan resepi kuih seri ayu yang diambil dari salah satu blog, tapi dah lama jadi xingat sape tuan punya. mintak halal yer.. resepinya mudah dengan sukatan cawan jer... gebu, lembut dan sedap sangat... di sebabkan xde acuan kuih seri ayu, aku bedal je acuan yang ada, janji masak... xsangka pulak suami aku yg susah nk makan kuih atau kek tu pun makan jugak kuih ni..... SEDAP la tu!!!!! wallakksss........................................




resepi : kuih seri ayu
sumber : dari blogger

3 biji telur
3/4 cawan gula halus
2 cawan tepung gandum
3/4 cawan santan
1 sudu teh baking powder(tapi saya letak 2st)
1 sudu teh ovallete
pewarna hijau
sedikit kelapa parut + sedikit garam + sedikit tepung sagu/gandum= mampatkan pada dasar acuan


-pukul telur hgga berbuih. kemudian masukkan ovallete dan gula, pukul hgga kembang dan putih.
-masukkan gandum , baking powder dan santan berselang seli..
-kacau sebati dan rehatkan adunan selama 20 minit
-sapukan minyak pada acuan
-letak kelapa pada dasar acuan dan mampatkan
-masukkan adunan tadi hgga hampir penuh
-kukus selama 7 minit atau hgga masak dgn api sederhana..........

** nota kakitangan:: kukus dulu kelapa utk dasar acuan tu,supaya blh tahan lama...xcepat masam..

1 ulasan:

miyrass berkata...

Wah kuih yg saya suka...tq bagi resepi..harus cuba ni...jemput jenguk blog sy yg newbie ni ye,,kl sudi blh follow sama :)
http://laromeserumkurus.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...