jom klik iklan menarik..

MENERIMA TEMPAHAN KEK & KUIH MUIH AREA KG BULOH, JERTIH, KG ANAK IKAN,JABI, BUKIT PELONG, PAK KANCIL, BUKIT PEPARI, SAUJANA DLL (SETIU/BESUT)

CALL : 011 29414190(AYU)


TEMPAHAN MESTI DIBUAT AWAL SEKURANG2 NYA 3 HARI SEBELUM BAGI KEK SIMPLE ..



^klik sini utk lihat album kek





Jumaat, 15 Jun 2012

MOIST CHOCOLATE CAKE...

kek coklat yang sangat famous kat rumah aku nih dah banyak kali buat.. sampai aku yg tukang buat dah naik muak...lorrrrr sampai mcm tu sekali...iyyeee betull...








resepinya mudah...cara buat pon mudah..org yg xmahir buat kek pon gerenti dapat buat... kalau nak dapat kek yang sedap, gunalah bahan2 yg mahal sikit.. tp aku guna apa yg ada kat dapur je.. kadang2 serbuk koko van hau tan(betul ke aku eja tu)...kadang2 guna je yg tesco brand..sedap jugak... marbeles...

resepi : moist chocolate cake
sumber : blogger

A : 1 cwn gula perang
     1cwn susu segar
     1 cwn minyak sayuran (minyak masak je aku bedal)
     3/4cwn serbuk koko
     1/2cwn susu pekat manis
     1 st esen vanilla

    -satukan semua bahan dan masak hingga larut...kacau dgn whisk.. okey lepas tu sejukkan

B : 1 1/4cawan tepung gandum
     1st soda bikarbonat
     1st baking powder

C : 3 biji telur gred A (pukul dgn whisk/ garfu)

    -masukkan bahan C ke dlm bahan A dan kacau
    -masuk bahan B sikit2 ke dlm campuran tadi.. kacau sebati
    -kukus 1- 1jam 15minit dengan api sederhana.....
-

4 ulasan:

Miz Sharmia berkata...

wahh..sy nak try recepi ini la plak..heheh

mummy n cakes berkata...

boleh je...sila2...thanks sudi singgah..

sabasalbi berkata...

salam perkenalan...
nampak mcm tempting sungguh kek tu.. mintak share resepi ye.. thanks

mummy n cakes berkata...

thanks sabasalbi...boleh, xkisah pon...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...