jom klik iklan menarik..

MENERIMA TEMPAHAN KEK & KUIH MUIH AREA KG BULOH, JERTIH, KG ANAK IKAN,JABI, BUKIT PELONG, PAK KANCIL, BUKIT PEPARI, SAUJANA DLL (SETIU/BESUT)

CALL : 011 29414190(AYU)


TEMPAHAN MESTI DIBUAT AWAL SEKURANG2 NYA 3 HARI SEBELUM BAGI KEK SIMPLE ..



^klik sini utk lihat album kek





Ahad, 2 September 2012

KOKTEL KASTARD...UMPHHH...

selamat tengahari... panasnya hari ni kan... apa boleh buat..huhu terima lah aje dengan pasrah... so, untuk menyejukkan tekak di kepanasan cuaca ni, pepagi lagi saya dah meriuh rendahkan diri di dapur..... saya buat koktel kastard... sedapnya di makan sejuk2... xhingat dunia...kuikui....




ha tu diaaaaa... gambar dah terpampan... agar-agar saya warna biru dan pink... kenapa la aku gi buat warna pink, xke pelik dah kejadiannya tu...hihi... xpelah, janji rasa dia memang sedap... masa raya haritu, saya buat satu periuk, licin adik2 saya makan dengan 'bertungkus lumusnya'... (nampak sangat adik2 aku ni kuat makan :-))


resepi : koktel kastard

untuk agar-agar

1paket agar2
4 cawan air
secubit garam
sedikit pewarna
6 sb gula (ikut suka)

-masak semua bahan hingga agar-agar hancur
-tapis dan masukkan ke dalam loyang
-warnakan dan biarkan keras

untuk kuah kastard

1 tin susu sejat
1 tin air
secubit garam
7sb gula
2sb tepung kastard (saya suka kuah pekat, saya letak 3sb)-bancuh dgn sdkit ait

-masak semua bahan kecuali kastard, hingga mendidih
-masukkan bancuhan tepung kastard pula
-biar mendidih sekejap, sejukkan dulu sebelum hidang...

cara hidang:
agar2 yang dipotong dadu
buah-buahan koktel dalam tin- buang airnya
-hidangkan dengan kuah kastard yang sudah di sejukkan dalam peti ais...

SELAMAT MENCUBA.....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...